Popular Posts

Wednesday 27 February 2013

Saat melahirkan Yuyue

Salam semua....

Memang indah bila kita sudah mempunyai keluarga... Anak semakin membesar, sekarang dah pandai bercakap. Habis semua ditanya.. Bila ada mood yang agak ok, jawab je la..Tapi bila si cik mood ni x okey, hmmmm...
Aku nak kongsi cerita saat mula2 YUYUE dilahirkan...Masa mengandungkan Yuyue xpenah ada alahan yg teruk.. Alhamdulillah, semuanya OK je.. Bila saat2 nk dekat due kira2 lagi 2 minggu, tekak ni nak makan semua bende yg sedap2..Tiap2 mlm g cari apa yg teringin sgt nak makan.. Thanks to all aunty yg sgt2 suke join skali...
Barang2 baby semua dah siap pack dlm 1beg..maklumlah excited sgt..1day, (11/11/10) g makan ramai2 kt coffee bean..kononnye lpas mkn ni xkempunan la n syok kalau dpt bsalin haritu..sebab kalau next year baby dh 1taun, date cantik kan..(11/11/11)..tp xkesampaian..Agaknya makan too heavy mlm tu, esoknye xg keje..sbb kaki cramp, perut plk senak je..my hubby g kje je cm biase..n yg best, tghari tau2 je ade pizza delivery from him..
Mlm tu (12/11/10) birthday little cousin. Ade hati lagi dlm mc2 nk join party..mkn kfc puas2..but terlupa, n terminum soft drink la plk.. then tidur rumah aunty..yg best aku tidur dlu, sbb maklumlah preggy mom need more rest..around 0300am, bangun g toilet..Then kejut my hubby, bgtau yg perut sakit..maybe sbb minum soft drink td kot..my hubby smbung la tdo balik..xsampai 5minit, rase basah je tilam..pelik la, xkan aku buang air kt cni...masa tu fikir, alamak..abis la, cmane nk jwb ngan aunty esok...xsmpai bape saat, aku rase suam2 je..rase xsedap hati dah ni, again kejut la cik abang bangun..blm cakap ape2 lg, guess what he says??? "ayg, abg baru tido la..dh azan baru kejut ya.."huhuhu...
Aku dh gelabah, die plk xmo bangun??? aku amik tapak tangan my hubby, ltak kat tilam yg basah td..Die terus terduduk n marah aku..."ayg, nape kencing kat tilam??" Aku dgn muke marah, bagitau kat die.."this is not air kencing, now air ketuban burst already..go to hospital right now..is it clear??" Tiba2 die bangun n say "Lets go baby.." hahaha..Kononnya nak keluar snyap2 la..Ye la, kul 0330 pg kan..Tp lupe yg bukan umah sendiri..my hubby cnfident guna our kunci rumah dkt my aunty's grill n padlock..hahaha..And he just msj my aunty, "aunty, please bk grill, nk g hsptal la..air ketuban dh kluar".. tggu punya tggu, aunty pun keluar dgn klm kabut smbil wat bising..hahaha.. The others yg tdo pun bangun la, tgk our drama..
Then, around 15minit dh smpai hospital..0425pg admit, doc ckp, still 2 cm..maybe kn tggu 5hours bru bsalin..my hubby blk la umh dlu..smbung tdo..aku dh pnt, kn banyak jln2..tp bile cek, 3cm..hati mula risau, takut kalau ceaser..xnak...kol mak kat kg, mak pun risau jg..smpai kul 3ptg, still blm bsalin..my hubby pun sibuk asyik jmpe nurse je..tny mcm2..aku dh xblh bgrak lagi, sbb air ketuban semua dh keluar, takut baby lemas. Doktor tny nk bersalin normal or ceaser..aku still dgn pendirian aku, normal la..0415 doktor bg injection untuk kecutkan rahim..and tanya aku, nak husband masuk x..of course la nak.. sakitnya hanya Allah yang Maha Mengetahui.. aku xberani buka mata sebab tlamapu takut.. n malu sbb ramai doc prctcal tgk..tiba2, rase tangan hubby usap dahi aku smbil suruh mengucap..air mata dah mengalir laju..takut, sakit, sebak, terharu..semua bercampur baur..Alhamdulillah, xsampai 5minit, aku berjaya melahirkan bayi perempuan seberat 2.73kg jam 0425ptg,13/11/10 dan diberi nama Nor Heliza Najwa Binti Helham...

Syukur padamu Ya Allah...


1 comment:

  1. Hai. Nice knowing u. Pasal iucd tu kan..liza dah buang dh sbb xtahan sakit

    ReplyDelete